Makijaż biznesowy – czym się charakteryzuje?

27.04.2023 Ewa Winiarska

Makijaż biznesowy – czym się charakteryzuje?

 Makijaż biznesowy to jeden z elementów dress codu obowiązującego w biurach. Znajomość jego zasad przydaje się zarówno na co dzień, jak i podczas ważnego spotkania czy sesji wizerunkowej. Chcesz poznać najważniejsze zasady dotyczące malowania się do pracy? Zapraszamy do lektury naszego artykułu!

 

Co wziąć pod uwagę podczas wykonywania makijażu do biura?

Makijaż biznesowy to dość szerokie pojęcie. Mieścić się pod nim będzie zarówno codzienny make-up noszony do pracy, jak i pomalowanie się na ważne spotkanie czy sesję. Z tego względu przygotowując makijaż biznesowy (zarówno dla siebie, jak i dla klientki) należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak specyfika branży, okazja czy też zasady dress codu obowiązujące w konkretnej firmie. Są bowiem zawody, w których w kwestii ubioru, a także makijażu można pozwolić sobie na więcej. Tak naprawdę znaczną różnicę odczujemy nawet między małą firmą, a dużą korporacją, nawet jeśli będą one z tej samej branży. Nieco inny wizerunek może być też wymagany na co dzień, inny do negocjacji z klientem, a jeszcze inaczej będziemy szykować się do rozmowy rekrutacyjnej. Wpłynie to zarówno na aspekt wizerunkowy, jak i np. wybór kosmetyków o określonej trwałości, które będą musiały przetrwać krótkie spotkanie lub 8-godzinny dzień pracy.

 

Podstawowe zasady make-upu biznesowego

Make-up biznesowy powinien nie tylko podkreślać urodę, ale też wywołać na otoczeniu wrażenie profesjonalizmu. W tym typie makijażu trzeba więc w szczególności uważać, by nie przesadzić z kolorystyką lub kryciem. Aby uniknąć tzw. efektu maski, należy sięgać po produkty o średnim kryciu. Jeśli chodzi o kolory, można pozwolić sobie na nieco więcej niż przy tzw. make-up no make-up, jednak wciąż warto trzymać się kolorystyki stonowanej i tonacji nude. Wyjątkiem od tej zasady jest dopuszczenie używania intensywnej barwy, jaką jest czerwień, jednak należy robić to umiejętnie. Gdy zdecydujemy się na czerwone usta, zdecydowanie ten jeden mocny akcent wystarczy. W makijażu biznesowym jest też szczególnie ważne używanie kosmetyków dobrej jakości. Osypujące się cienie, podrażnienia skóry czy nieelegancko „zjedzona” pomadka to naprawdę ostatnie, czego chcesz Ty lub Twoja klientka podczas ważnego firmowego spotkania.

 

Makijaż biznesowy do sesji fotograficznej

Makijażem biznesowym określa się też często make-up wykonywany na potrzeby sesji biznesowych, portretowych i wizerunkowych. Warto jednak pamiętać, że makijaż fotograficzny rządzi się swoimi prawami i musi być dostosowany przede wszystkim do tego, jak naszą twarz widzi obiektyw. Jeśli więc malujesz klientkę do sesji, musisz postarać się połączyć zasady makijażu biznesowego z makijażem fotograficznym, tak, aby osiągnąć jak najbardziej elegancki i profesjonalny efekt na fotografiach. Dobrym pomysłem jest też wzięcie udziału w kursie, na którym poznasz tajniki obu typów makijażu – dzięki temu nie będą one miały przed Tobą tajemnic i zawsze będziesz mogła użyć ich w odpowiedniej do tego sytuacji.